Anasayfa / Haberler / Otomobil Haberleri / Avrupa’da Çinli elektrikli araçlara ek vergi gelebilir

Avrupa’da Çinli elektrikli araçlara ek vergi gelebilir

Avrupa'da Çinli elektrikli araçlara ek vergi gelebilir

Avrupa Birliği’nin (AB), Çin’den ithal edilen elektrikli otomobillere yönelik ek vergi kararını bu hafta açıklaması bekleniyor.

AB Komisyonu’nun, Çin’in elektrikli otomobil üretimine sağladığı devlet sübvansiyonlarına ilişkin başlattığı soruşturma kapsamında alacağı tedbirleri ve ithal edilen ürünlere uygulanacak geçici ek gümrük vergisi kararını çarşamba günü resmen duyurması planlanıyor. Son yıllarda Avrupa ülkelerinde satılan elektrikli otomobillerde Çinli üreticilerin payı hızla yükseliyor. Çin’de üretilen düşük fiyatlı ve sübvanse edilmiş elektrikli otomobillerin satışları diğer rakiplerini hızla geride bırakıyor. Çinli markaların AB’de satılan elektrikli araçlardaki payı 2019’da yüzde 1’in altındayken, son dönemde yüzde 8’e ulaştı. Bu oranın, önlem alınmaması halinde hızla yükselmeye devam edeceği belirtiliyor. Çin’in benzer segmentlerdeki elektrikli otomobil fiyatları Avrupa’da üretilen modellerin yüzde 20 altında seyrediyor. Çin’de, BYD, SAIC, Geely gibi markalar ile Tesla ve farklı Avrupa şirketlerinin üretimleri yapılıyor.

AB Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen, geçen yıl eylül ayında yaptığı “Birliğin Durumu” konuşmasında, Çin’den ithal edilen elektrikli otomobillerin soruşturulacağını açıklamıştı. Von der Leyen, elektrikli araçların Avrupa için büyük potansiyele sahip bir sektör olduğuna işaret ederek, “Küresel pazarlar artık daha ucuz Çin elektrikli otomobilleriyle dolup taşıyor. Çin elektrikli otomobillerinin fiyatları devasa devlet sübvansiyonlarıyla yapay olarak düşük tutuluyor. Bu durum pazarımızın işleyişini bozuyor.” değerlendirmesinde bulunmuştu. AB Komisyonu, Çin’den Birlik üyesi ülkelere ithal edilen elektrikli otomobiller konusunda soruşturma başlatıldığına ilişkin resmi bildirimi ise bu açıklamanın ardından ekim ayında yayımlamıştı.

DESTEK VE SÜBVANSİYONLAR İNCELENİYOR Soruşturmada AB, hangi ülkenin markası olduğuna bakmaksızın Çin’de üretilen ve AB’ye gönderilen elektrikli otomobillere sağlanan destek ve sübvansiyonları inceliyor. Çin menşeli elektrikli otomobillerin sübvanse edildiği ve bu durumun AB sanayisine zarar verdiğinin tespit edilmesi beklenen soruşturma sonucunda, Çin’den sübvansiyon alan ve AB ülkelerine gönderilen elektrikli otomobillere ek gümrük tarifeleri uygulanması söz konusu olacak. AB Komisyonu’nun bu hafta elektrikli araç ithalatına geçici gümrük vergisi uygulayacağını Çin’e bildirmesi, böylece Pekin ile AB arasında bir ticari sürtüşmenin başlaması beklentisi de bulunuyor. Çin’in bu duruma misilleme olarak bazı Avrupa ürünlerine yönelik benzer vergiler uygulaması bekleniyor. Geçici tarifeleri kalıcı hale getirmeye yönelik karar alınması için ise üye ülkelerin onayı gerekiyor. YÜZDE 25 İLAVE VERGİ BEKLENİYOR AB, halihazırda Çin’in elektrikli otomobillerine yüzde 10 oranında gümrük vergisi uyguluyor. Tedbir çerçevesinde yüzde 10 ila 25 arasında ilave verginin konulması öngörülüyor. Çin uzun süredir otomotiv sektörünü sübvanse etmediğini, çok verimli üretim gerçekleştirdiğini, ihracatının, batı ülkelerinin yeşil hedeflerine ulaşmasına yardımcı olduğunu savunuyor. ABD YÜZDE 100 VERGİ KOYDU Bu alanda ABD de ek vergi kararı almıştı. ABD yönetimi, geçen ay Çin’den ithal edilen elektrikli otomobillerdeki tarife oranını 4 kat artırarak yüzde 100’e yükseltmişti. Türkiye de yerli üretimin iç pazardaki payının yükseltilmesi ve korunması ile yurt içine yatırımların özendirilmesi amacıyla Çin menşeli benzinli ve hibrit binek otomobillere ithalat değerinin yüzde 40’ı seviyesinde ilave gümrük vergisi uygulanmasına karar vermişti. Türkiye, daha önce, AB ve ABD’nin son dönemde uyguladığı elektrikli otomobillere ek vergi uygulamasına gitmiş ve Çin’den ithal edilen elektrikli otomobillere yüzde 40 ek vergi başlatmıştı.

Hakkında mbahsi

Cevapla

x

Check Also

Daihatsu, 191 bin aracını geri çağıracak

Daihatsu Motor, karoserden gelen titreşimleri emen yaylardaki arıza nedeniyle 191 bin aracını geri çağıracak. Japonya ...

Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi’ne kayıt süresi uzatıldı: Montaj fiyatları artacak

Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi’ne geçişle ilgili yaşanan yoğunluk nedeniyle vergi mükelleflerinin mağdur olmaması için, sisteme ...

Karavanlarda yeni dönem: 750 kilogram kavramı değişti

Araçların satış, devir ve tescil işlemlerinde değişikliğe gidildi. Yeni düzenleme karavan sahiplerini de yakından ilgilendiriyor.

TOGG Üst Yöneticisi Karakaş: Tahminimizin ötesinde bir teveccüh oldu

TOGG Üst Yöneticisi (CEO) Gürcan Karakaş, Türk şirketi olmakla gurur duyduklarını belirterek, “Küresel dünyada rekabet ...

Otomobil, panelvana çarpıp 2 metrelik duvardan düştü! O anlar kameraya yansıdı

Karabük’te panelvan araca çarptıktan sonra sürücüsünün kontrolünden çıkan otomobil, bariyeri kırıp yaklaşık 2 metre yükseklikteki ...

Otomobil dereye uçtu: 3 yaralı

Düzce’de otomobilin dereye yuvarlanması sonucu 2 kişi yaralandı. Kaza, saat 23.00 sıralarında D-655 karayolunun Karaca ...

Araç satışında yeni dönem: Sigorta yaptırmayan trafiğe çıkamayacak

Otomobil satışlarında yeni dönem başlıyor. Sıfır araçların ardından ikinci elde de sigorta zorunlu hale geldi. ...

Engelli aracı veya karavanı olanlar dikkat! Araç işlemleri kökten değişiyor

Araçların satış, devir ve tescil işlemlerinde değişikliğe gidildi. Buna göre artık plaka işlemleri e-Devlet üzerinden ...

Otomotiv satışları 1 milyon barajını aştı

Türkiye’de otomobil satışları 11 ayda 1 milyon barajını aştı. Kasımda otomobil ve hafif ticari araç pazarı, ...

Fahiş fiyatla mücadele | Bakan Bolat: Belediyeler sorumluluk almıyor

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, fahiş fiyat artışlarıyla mücadelede belediyelere de önemli görevler düştüğünü söyledi. NTV’nin ...