Anasayfa / Haberler / Otomobil Haberleri / İTO Başkanı Avdagiç’ten Çin otomobillerine ek vergi değerlendirmesi

İTO Başkanı Avdagiç’ten Çin otomobillerine ek vergi değerlendirmesi

İTO Başkanı Avdagiç'ten Çin otomobillerine ek vergi değerlendirmesi

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, ilave gümrük vergisi kararının, Çin’den ithal edilen binek otomobillere karşı “gaz-fren” dengesi kapsamında otomotiv endüstrisini koruyacak zorunlu bir adım olduğunu belirterek, “Elbette Türkiye de koltuğuna yaslanıp, otomotiv endüstrisinde onarılması güç bir hasarın oluşmasını izlemeyecekti.” dedi.

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, Ticaret Bakanlığı’nın, yerli üretimin iç pazardaki payının yükseltilmesi ve korunması ile yurt içine yatırımların özendirilmesi amacıyla Çin menşeli benzinli ve hibrit binek otomobillere ithalat değerinin yüzde 40’ı veya 7 bin dolar/adetin yüksek olanı şeklinde ilave gümrük vergisi uygulanması kararına ilişkin açıklamalarda bulundu. Söz konusu ilave gümrük vergisi kararının, Çin’den ithal edilen binek otomobillere karşı gaz-fren dengesi kapsamında otomotiv endüstrisini koruyacak zorunlu bir adım olduğuna dikkati çeken Avdagiç, şu ifadeleri kullandı: “Türk sanayinin lokomotif sektörü otomotiv endüstrisinin korunmasına yönelik atılan bu adımı olumlu karşılıyoruz. Ticaret Bakanlığı ‘gümrük’ politikaları enstrümanını Türk sanayinin önünü açacak bir bilinçle kullanıp bu yılın sektör için geri giden ya da yerinde sayan bir yıl olmasını önleme girişiminde bulunmuştur.” Avdagiç, diğer taraftan Çin’in, Türkiye’nin genel ithalatında ilk grup ülkelerden biri olduğunu anımsatarak, “Dış ticaret açığımızın yüzde 40’ını Çin’den verirken, buna karşı endüstrilerimizi korumamız kadar normal bir şey olamaz.” dedi. “AVRUPA KOMİSYONU DA BU HAFTA BENZER BİR TEDBİRİ ELEKTRİKLİ ARAÇLAR İÇİN UYGULAMAYA SOKACAK” Ayrıca otomotiv sektöründe yerli üretimin rekabet gücünün artırılması ve Avrupa pazarındaki payın korunması için de doğru zamanda alınmış bir karar olduğunu belirten Avdagiç, şunları kaydetti: “Otomotivde yarım asırda elde ettiğimiz rekabet üstünlüğümüzü korumamız için ne gerekiyorsa onu yapmamız gerekiyordu, alınan karar da bunun yerine getirilmesi oldu.

Otomotiv endüstrimiz güçlendikçe ve inovatif milli üretime daha fazla odaklandıkça, ilave ithalat vergisi gibi tedbirlere ihtiyaç tabii ki azalacaktır. Ancak halihazırdaki küresel konjonktürde bu tarz gümrük stratejilerinin yoğun şekilde uygulandığını biliyoruz. Nitekim bu hafta benzer bir tedbiri elektrikli araçlar için Avrupa Komisyonu da uygulamaya sokacak.” Avdagiç, “Elbette Türkiye de koltuğuna yaslanıp, otomotiv endüstrisinde onarılması güç bir hasarın oluşmasını izlemeyecekti. Tıpkı diğer Avrupa ülkeleri gibi Çin’in artan otomobil ihracatına karşı endüstrisini korumak için ticari baskı seçeneğini devreye alacaktı. Hiç şüphesiz Türkiye, küresel otomotiv ihracat başkentlerinden biridir, bunu korumamız da elzemdir. Aynı zamanda ülkemiz belirtmeliyim ki Çin’e karşı geçici dezavantajlarını aşacak altyapı ve tecrübeye de sahiptir.” diye konuştu. “ÇİN MARKALARINA BİR MESAJ OLARAK GÖRÜYORUZ” Türkiye’nin hem tedarik güvenliği hem tedarik maliyetleri bakımından dünya ölçeğinde eşsiz bir konuma sahip olduğunu vurgulayan Avdagiç, sözlerini şöyle tamamladı: “İlave ithalat vergisini, Çin markalarına Türkiye’de yatırımı gündemlerine öncelikli olarak almaları için de bir mesaj olarak görüyoruz. Hükümetimizin katma değer sağlayacak bu tarz doğrudan yatırımlara tam destek sağlayacağından eminiz. Diğer yandan dünyada iyice baskısını artıran bu gümrük savaşları bir kere daha hatırlatıyor ki AB ile Gümrük Birliği’ni güncellemeli ve yeni STA’ları hızla devreye almalıyız.”

Hakkında mbahsi

Cevapla

x

Check Also

Daihatsu, 191 bin aracını geri çağıracak

Daihatsu Motor, karoserden gelen titreşimleri emen yaylardaki arıza nedeniyle 191 bin aracını geri çağıracak. Japonya ...

Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi’ne kayıt süresi uzatıldı: Montaj fiyatları artacak

Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi’ne geçişle ilgili yaşanan yoğunluk nedeniyle vergi mükelleflerinin mağdur olmaması için, sisteme ...

Karavanlarda yeni dönem: 750 kilogram kavramı değişti

Araçların satış, devir ve tescil işlemlerinde değişikliğe gidildi. Yeni düzenleme karavan sahiplerini de yakından ilgilendiriyor.

TOGG Üst Yöneticisi Karakaş: Tahminimizin ötesinde bir teveccüh oldu

TOGG Üst Yöneticisi (CEO) Gürcan Karakaş, Türk şirketi olmakla gurur duyduklarını belirterek, “Küresel dünyada rekabet ...

Otomobil, panelvana çarpıp 2 metrelik duvardan düştü! O anlar kameraya yansıdı

Karabük’te panelvan araca çarptıktan sonra sürücüsünün kontrolünden çıkan otomobil, bariyeri kırıp yaklaşık 2 metre yükseklikteki ...

Otomobil dereye uçtu: 3 yaralı

Düzce’de otomobilin dereye yuvarlanması sonucu 2 kişi yaralandı. Kaza, saat 23.00 sıralarında D-655 karayolunun Karaca ...

Araç satışında yeni dönem: Sigorta yaptırmayan trafiğe çıkamayacak

Otomobil satışlarında yeni dönem başlıyor. Sıfır araçların ardından ikinci elde de sigorta zorunlu hale geldi. ...

Engelli aracı veya karavanı olanlar dikkat! Araç işlemleri kökten değişiyor

Araçların satış, devir ve tescil işlemlerinde değişikliğe gidildi. Buna göre artık plaka işlemleri e-Devlet üzerinden ...

Otomotiv satışları 1 milyon barajını aştı

Türkiye’de otomobil satışları 11 ayda 1 milyon barajını aştı. Kasımda otomobil ve hafif ticari araç pazarı, ...

Fahiş fiyatla mücadele | Bakan Bolat: Belediyeler sorumluluk almıyor

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, fahiş fiyat artışlarıyla mücadelede belediyelere de önemli görevler düştüğünü söyledi. NTV’nin ...