Anasayfa / Haberler / Otomobil Haberleri / İTO Başkanı Avdagiç’ten Çin otomobillerine ek vergi değerlendirmesi

İTO Başkanı Avdagiç’ten Çin otomobillerine ek vergi değerlendirmesi

İTO Başkanı Avdagiç'ten Çin otomobillerine ek vergi değerlendirmesi

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, ilave gümrük vergisi kararının, Çin’den ithal edilen binek otomobillere karşı “gaz-fren” dengesi kapsamında otomotiv endüstrisini koruyacak zorunlu bir adım olduğunu belirterek, “Elbette Türkiye de koltuğuna yaslanıp, otomotiv endüstrisinde onarılması güç bir hasarın oluşmasını izlemeyecekti.” dedi.

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, Ticaret Bakanlığı’nın, yerli üretimin iç pazardaki payının yükseltilmesi ve korunması ile yurt içine yatırımların özendirilmesi amacıyla Çin menşeli benzinli ve hibrit binek otomobillere ithalat değerinin yüzde 40’ı veya 7 bin dolar/adetin yüksek olanı şeklinde ilave gümrük vergisi uygulanması kararına ilişkin açıklamalarda bulundu. Söz konusu ilave gümrük vergisi kararının, Çin’den ithal edilen binek otomobillere karşı gaz-fren dengesi kapsamında otomotiv endüstrisini koruyacak zorunlu bir adım olduğuna dikkati çeken Avdagiç, şu ifadeleri kullandı: “Türk sanayinin lokomotif sektörü otomotiv endüstrisinin korunmasına yönelik atılan bu adımı olumlu karşılıyoruz. Ticaret Bakanlığı ‘gümrük’ politikaları enstrümanını Türk sanayinin önünü açacak bir bilinçle kullanıp bu yılın sektör için geri giden ya da yerinde sayan bir yıl olmasını önleme girişiminde bulunmuştur.” Avdagiç, diğer taraftan Çin’in, Türkiye’nin genel ithalatında ilk grup ülkelerden biri olduğunu anımsatarak, “Dış ticaret açığımızın yüzde 40’ını Çin’den verirken, buna karşı endüstrilerimizi korumamız kadar normal bir şey olamaz.” dedi. “AVRUPA KOMİSYONU DA BU HAFTA BENZER BİR TEDBİRİ ELEKTRİKLİ ARAÇLAR İÇİN UYGULAMAYA SOKACAK” Ayrıca otomotiv sektöründe yerli üretimin rekabet gücünün artırılması ve Avrupa pazarındaki payın korunması için de doğru zamanda alınmış bir karar olduğunu belirten Avdagiç, şunları kaydetti: “Otomotivde yarım asırda elde ettiğimiz rekabet üstünlüğümüzü korumamız için ne gerekiyorsa onu yapmamız gerekiyordu, alınan karar da bunun yerine getirilmesi oldu.

Otomotiv endüstrimiz güçlendikçe ve inovatif milli üretime daha fazla odaklandıkça, ilave ithalat vergisi gibi tedbirlere ihtiyaç tabii ki azalacaktır. Ancak halihazırdaki küresel konjonktürde bu tarz gümrük stratejilerinin yoğun şekilde uygulandığını biliyoruz. Nitekim bu hafta benzer bir tedbiri elektrikli araçlar için Avrupa Komisyonu da uygulamaya sokacak.” Avdagiç, “Elbette Türkiye de koltuğuna yaslanıp, otomotiv endüstrisinde onarılması güç bir hasarın oluşmasını izlemeyecekti. Tıpkı diğer Avrupa ülkeleri gibi Çin’in artan otomobil ihracatına karşı endüstrisini korumak için ticari baskı seçeneğini devreye alacaktı. Hiç şüphesiz Türkiye, küresel otomotiv ihracat başkentlerinden biridir, bunu korumamız da elzemdir. Aynı zamanda ülkemiz belirtmeliyim ki Çin’e karşı geçici dezavantajlarını aşacak altyapı ve tecrübeye de sahiptir.” diye konuştu. “ÇİN MARKALARINA BİR MESAJ OLARAK GÖRÜYORUZ” Türkiye’nin hem tedarik güvenliği hem tedarik maliyetleri bakımından dünya ölçeğinde eşsiz bir konuma sahip olduğunu vurgulayan Avdagiç, sözlerini şöyle tamamladı: “İlave ithalat vergisini, Çin markalarına Türkiye’de yatırımı gündemlerine öncelikli olarak almaları için de bir mesaj olarak görüyoruz. Hükümetimizin katma değer sağlayacak bu tarz doğrudan yatırımlara tam destek sağlayacağından eminiz. Diğer yandan dünyada iyice baskısını artıran bu gümrük savaşları bir kere daha hatırlatıyor ki AB ile Gümrük Birliği’ni güncellemeli ve yeni STA’ları hızla devreye almalıyız.”

Hakkında mbahsi

Cevapla

x

Check Also

Kontrolden çıkan otomobil benzin istasyonuna daldı

Kırşehir’de kontrolden çıkan otomobil benzin istasyonuna dalmıştı, kaza anının güvenlik kamera görüntüsü ortaya çıktı. Kaza, ...

Aşırı hızlı otomobil evin önünde oturanlara çarptı: 1 ölü, 3 yaralı

Adana’da aşırı hız nedeniyle sürücüsünün kontrolünden çıkan otomobil, evin önünde oturan 4 kişiye çarptı. Güvenlik kamerasına ...

10 dakikada yüzde 80’e ulaşıyor: “Dünyanın en hızlı şarj olan otomobili”

Çinli marka Zeekr, 2025 model 007 sedanını tanıttı. Elektrikli araçta en önemli değişiklik ikinci nesil ...

Avrupa’nın en çok satılan otomobil modelleri belli oldu: Tesla’dan şaşırtan düşüş

Avrupa’da 2024 yılının ilk yarısında en çok satan otomobil modelleri belli oldu. Geçen yılın en ...

Yeni Cupra Formentor Türkiye’de satışa sunuldu: Fiyatları belli oldu

Tamamen yenilenen ön ve arka tasarımı, güncellenen motor seçenekleri, yenilenen iç tasarımı ve yeni donanım ...

Türkiye’de şarj istasyonu sayısı artıyor

Türkiye’de elektrikli otomobil satışları artmaya devam ediyor. Buna bağlı olarak şarj istasyonu sayısında da ciddi ...

İkinci el otomobil satışında yeni dönem başlıyor

İkinci el araç satışlarında yeni dönem başlıyor. Yeni uygulama aracını galeri veya yetkili satıcı üzerinden ...

Togg’un yeni modeli için test süreci başladı: 2025’te lansman yapılacak

Togg’un C araç segmentindeki mobilite cihazı T10F’in mühendislik testleri süreci başladı. T10F’in 2025’in ilk çeyreğinde ...

Şarj bağlı elektrik tüketimi beklentileri aştı

Türkiye’de artan elektrikli araç kullanımıyla birlikte şarj hizmetine bağlı elektrik tüketimi temmuzda önceki aya göre ...

Tesla Cybertruck, ilk ölümlü kazasını yaptı

ABD’nin Teksas eyaletinde Tesla marka bir Cybertruck, yaptığı kazanın ardından alev aldı. Federal yetkililer, sürücünün ...